۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۸۹۴۵
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

ترامپ، محصول تفکر غرب | مبنای تمدن غرب غفلت‌زایی است

ترامپ، محصول تفکر غرب | مبنای تمدن غرب غفلت‌زایی است
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مبنای تفکر غربی غفلت‌زایی است و ترامپ نمونه بارز انسان برخاسته از تفکر غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محسن اراکی، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دوشنبه شب در مراسم سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی در حسینیه بنی فاطمه اصفهان، با بیان اینکه روح حیوانی به دنبال شهوات و لذائذ است و تنها به مادیات توجه دارد، گفت: روح انسانی روحی است که به تعقل و تفکر و تکامل و رسیدن به سعادت توجه دارد، روح انسانی اگر در انسان پرورش پیدا کند، انسان را به روح ایمانی خواهد رساند که یک حیات جدید است، خاصیت روح ایمانی محبت و عشق است، نخستین عشقی که در دلی که ایمان دارد می‌روید عشق به ذات مقدس خداوند است.

تمدن غرب غفلت زایی می‌کند

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: کسی که مؤمن شود در خودش احساس عشق به خداوند دارد، چیزی که انسان را به معنویات و عبادت و طاعت الهی گرایش می‌دهد عشق به خداوند است که از روح ایمانی شخص نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش تمدن غربی برای ممانعت از تفکر و تعقل، اظهار کرد: این موضوع دلایل علمی مختلفی دارد، کل مبنای تمدن غرب بر غفلت‌زایی است، یعنی تمدن غرب تولید کننده انسان غافل است، تمدن غرب باعث غفلت انسان از آثار الهی و نشانه‌های خلقت می‌شود، دانشمندان و اندیشمندان غرب تفکر و تعقل درستی در نشانه‌های خلقت ندارند و این حاصل تمدن غربی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به دو نوع زندگی اشاره می‌کند، گفت: یکی زندگی مادی و بر پایه شهوات و مادیات است، بشری که چشم دارد اما نمی‌بیند، گوش دارد اما نمی‌شنود، دل دارد اما درک نمی‌کند، خداوند چنین انسانی را غرق در غفلت توصیف می‌کند، انسان غربی همواره در غفلت است و درگیر سرگرمی‌های مادی است و از حقایق زندگی انسانی و پیوند با معنویات غافل است‌.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: تفکر دینی انسان را برای زندگی آخرت می‌خواهد و برنامه زندگی انسان را در این راستا تعریف می‌کند اما تفکر غربی تنها مادیات را می‌بیند و مرگ را پایان کار انسان تعریف می‌کند، به همین دلیل است که انسان غربی تنها به این دنیا فکر می‌کند و از هیچ جرم و جنایتی فروگذار نخواهد بود، ترامپ و مدل فکری ترامپ محصول تفکر غربی است و اینطور نیست که ترامپ یک تفکر و موجود منحصر به فرد باشد بلکه ترامپ نمونه بارز انسان برخاسته از تفکر غربی و سبک زندگی تعریف شده در تمدن غربی است.

وعده‌های ترامپ و استکبار جهانی نظیر وعده‌های شیطان است

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وعده‌های ترامپ و استکبار جهانی را نظیر وعده‌های شیطان دروغین و پوچ و در مسیر خلاف وعده‌های الهی دانست و تصریح کرد: در قیامت شیطان به انسان یادآوری می‌کند که وعده‌های الهی حقیقت بود و انسان به آن توجه نکرد اما وعده‌های پوچ شیطانی را پذیرفت، این موضوع امروز در توجه به وعده‌های دروغین ترامپ و دشمنان به خوبی مصداق پیدا کرده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه امام خمینی برای ما بزرگان و شهدای بسیار ارزنده‌ای تربیت کرده است، اظهار کرد: خداوند در قرآن به ما وعده داده است که حزب خدا که راه خدا و اولیاء خدا را در پیش می‌گیرد پیروز است و این مسیری است که امام خمینی پیش پای ما گذاشته است، اما کسی که در مسیر شیطان قرار بگیرد چیزی جز شکست را تجربه نخواهد کرد و در نهایت نیز به شقاوت و بدبختی در آخرت مبتلا خواهد شد، امام خمینی روح جدیدی در امت اسلامی دمید و اسلام را زنده کرد، راهی که انقلاب اسلامی برای ما باز کرد راه محمد و آل محمد است و تنها مسیری است که ما را به سعادت و خوشبختی ابدی خواهد رساند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند نام فرزند خود را زینب نگذارید، چون که حضرت زینب(س) مصیبت‌های بسیاری را در زندگی تحمل کرده است، باید به این افراد گفت مگر این مصیبت‌ها محصول سبک زندگی و خواسته ایشان بوده است؟ ایشان از خوشبخت‌ترین مخلوقات است و جایگاه والا و بسیار خاصی دارند، ایشان کسی است که در کاخ ظلم و ستم در برابر بدترین دشمنان ایستادگی کرد و آنها را با منطق و علم و ایمان خود مغلوب کرد و شکست داد. ایشان خطاب به یزید گفتند: برادران من شهید شدند تا اسلام زنده بماند و این بسیار ارزنده و بهترین خوشبختی‌ها است. حقیقت هم همین است، اگر شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان نبود اثری از اسلام باقی‌ نمی‌ماند و امروز فرق بین اسلام و کفر مشخص نبود، این مجالس حسینی است که انسان‌های بزرگ و ارزشمند را تربیت می‌کند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات